• Nieuws
Groepsfoto Bett
 
De BETT
Op donderdag 23 januari hebben de medewerkers van De Henricus de BETT bezocht. De BETT is een internationale computerbeurs voor het basis-en voortgezet onderwijs.
 Computer activiteit Bett
 
ICT en VOORBEREIDING
In het kader van onze ICT-ontwikkeling, waar we als school mee bezig zijn, gaan we ons oriënteren. Iedere medewerker heeft zich op zijn/haar eigen wijze voorbereid met persoonlijke doelstellingen, doelen voor de bouw en doelen voor de school.
 
 
Robot
EERSTE INDRUKKEN
Er waren meer dan 100 aanbieders op het gebied van ICT: kunstmatige intelligentie, opslag in de Cloud, software voor de kinderen (helaas weinig in het Nederlands), administratiesystemen etc.
 
AAN HET EIND
Na het bezoeken, waar we bijna de gehele dag mee bezig waren, hebben we met elkaar teruggeblikt op deze dag. Echter, de omgeving liet een goede evaluatie niet toe vanwege het lawaai. De medewerkers hebben hun ervaringen verzameld en opgestuurd. Op schoolniveau gaan we hier mee verder. Tijdens de terugreis naar het hotel werd er in de metro nog volop gediscussieerd over het ontwikkelen van een visie op ICT-gebied.
 
 
School 1
HET SCHOOLBEZOEK
Na ontvangst en openingswoord van de directeur werden we in 3 groepen verdeeld en kregen we uitleg over het onderwijs en het gebruik van ICT.
 
Ipc in de klas
 
ICT-GEBRUIK
Bij alles wordt ICT gebruikt. Alle communicatie gaat via ICT. Dus geen koffieochtenden. Ouders worden digitaal geïnformeerd. Er worden wel workshops voor de ouders georganiseerd. Alleen bij belangrijke onderwerpen worden ouders uitgenodigd. Bij de inschrijving van hun kind wordt aan ouders verteld hoe de school dit regelt. Daarbij willen ze de ouders helpen; op die wijze (zo vertelt de directeur) worden ouders meteen wegwijs gemaakt in de digitale wereld. De school onderschrijft wel het belang van de ouders, want zo zegt de directeur: The parent is the first teacher(de ouder is de eerste leerkracht).
 
LESSEN OPGESLAGEN
Op deze school worden alle lessen opgeslagen. In het begin was dat een forse klus, maar nu is de voorbereiding slechts een paar muisklikken. Dat bespaart de medewerkers tijd en levert minder werkdruk op.
 
EIGEN DEVICE
Ieder kind heeft zijn eigen device(laptop of Chrome book) en er is een ICT-leerkracht. Zo zagen wij dat de klassen de leerlingen hun device bij het schrijven van een opstel gebruikten.
 
DE LUNCH
We werden getrakteerd op een warme lunch. De kinderen kregen dat ook.
 
 
Hiske
NA AFLOOP
Na de lunch kregen we gelegenheid om vragen te stellen. Tot slot overhandigden Hiske en Saloua een tas met cadeautjes aan de directeur voor alle medewerkers.